Művészeti program pályázati kiírása – P1

A Magyar Művészeti Akadémia nyílt pályázatot hirdet az államháztartás központi alrendszerén belüli és kívüli, a Magyar Művészeti Akadémia alapszabályában nevesített művészeti ágak területén működő civil és – néhány kivétellel – egyéb szervezetek részére, művészeti szakmai programjuk megvalósításának támogatására.
 
Jelen kiírás alapján pályázatot nyújthatnak be szlovákiai, ukrajnai, romániai, szerbiai, horvátországi, szlovéniai és ausztriai székhelyű, magyarországi adószámmal nem rendelkező civil szervezetek is.
 
(Pályázat kódja: MMA-25-P1)
 
1. A pályázat célja
 
A Magyar Művészeti Akadémia (MMA)– a Magyar Művészeti Akadémiáról szóló 2011. évi CIX. törvény (MMA tv.) 4. § (2) bekezdésében nevesített – a művészeti élethez kapcsolódó közfeladatai ellátása érdekében a kulturális értékek védelméhez és gyarapításához, a művészeti és történeti hagyományok megőrzéséhez, a magas színvonalú művészi alkotómunka feltételeinek megerősítéséhez, megvalósításához nyújt jelen pályázati kiírás alapján elnyerhető támogatást.
 
2. A rendelkezésre álló keretösszeg
 
A jelen pályázati kiírás alapján a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 198.000.000 forint, amelynek fedezetét a Magyarország 2025. évi központi költségvetéséről szóló 2024. évi XC. törvény 1. melléklet XXXIV. MMA Fejezet 4. cím, 7. alcím Pályázati alapok fejezeti kezelésű előirányzat biztosítja. A pályázati kiírás alapján rendelkezésre álló keretösszeg az MMA tagozatai között egyenlő arányban kerül felosztásra.
 
3. A támogatás összege és formája
 
A támogatás formája vissza nem térítendő támogatás. Az elnyerhető támogatás összegének alsó határa 300.000 forint, felső határa 1.500.000 forint. A pályázó részére kötelező saját forrás biztosítását a támogató nem írja elő; ugyanakkor, amennyiben a pályázat/pályázó vonatkozásában felmerül, úgy az uniós állami támogatási szabályokat értelemszerűen alkalmazni szükséges.
 
4. A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje
 
A támogatási igény kizárólag elektronikus úton az alábbi linken keresztül, az MMA pályázati rendszerébe lépve 2025. március 5. 23:59-ig nyújtható be:
 
http://tamogatas.mma.hu/Login
 
Az egyéb módon benyújtott pályázat érvénytelen. A benyújtási határidőt követően a rendszerbe pályázatot benyújtani nem lehet.
 
4.1. A pályázatban be kell mutatni:
 
  • a pályázat keretében megvalósítandó – a 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikk (2) bekezdésének és 54. cikk (2) bekezdésének megfelelő – művészeti szakmai programot, tevékenységeket (a továbbiakban: program) a dátumok, a helyszínek és a résztvevők megjelölésével, annak aktualitását, indokoltságát, célját, fontosságát;
  • a pályázó korábban e területen végzett tevékenységét (referenciáit);
  • a program célcsoportját;
  • a programban megvalósuló innovatív elemeket;
  • a program során alkalmazott módszereket és formákat;
  • a program teljes költségvetését (forintban);
  • a program megvalósításával Magyarországon és/vagy a határon túl várhatóan létrejövő nemzetközi szakmai eredményt.
 
4.2. A pályázathoz mellékelni kell:
  •  a programot megvalósító szakmai vezető szakmai életrajzát;
  • a pályázó szervezet aktuális létesítő okiratát (alapszabály, alapító okirat stb., ami tartalmazza a szervezet fő/cél szerinti tevékenységét).
 
Nem Magyarországon bejegyzett szervezetek esetén további dokumentumok benyújtása szükséges:
 
  • működési igazolás, a pályázó 30 naptári napnál nem régebbi hatósági nyilvántartásról szóló igazolása vagy az annak kiállítására vonatkozóan benyújtott (a kiállító szerv által ellenjegyzett) kérelem pályázó által hitelesített másolata;
  • adószám igazolás, amely alkalmas a pályázó adószámának (adószám hiányában nyilvántartási számának) igazolására.
 
A mellékletek egyszerű (nem hivatalos) magyar nyelvű fordítását is csatolni szükséges! A pályázó székhelye szerinti állam (jog)szabályainak megfelelő okirat is elfogadható, a pályázó erre vonatkozó nyilatkozata alapján.
 

5. A támogatottak köre


5.1. Az alábbi szervezetek nyújthatják be pályázatukat:


Az MMA fejezeti kezelésű előirányzatainak terhére támogatásban részesíthető az MMA Alapszabályában nevesített művészeti ágak területén működő, az államháztartás központi alrendszerén belüli vagy kívüli jogi személyiségű civil és egyéb szervezet, kivéve az 5.2. pontban felsorolt szervezeteket; feltéve, ha az arra jogosult bíróság vagy hatóság 2024. december 31-ig jogerősen nyilvántartásba vette. Magyarországon bejegyzett szervezet esetén a támogatási kérelem befogadásának, illetve a támogatás nyújtásának feltétele, hogy a pályázó magyarországi adóazonosító számmal rendelkezzen.
 
Jelen kiírás alapján pályázatot nyújthatnak be szlovákiai, ukrajnai, romániai, szerbiai, horvátországi, szlovéniai és ausztriai székhelyű, magyarországi adószámmal nem rendelkező civil szervezetek is.
 
5.2.Pályázat benyújtására nem jogosult (kizárt):
  • párt vagy politikai mozgalom (továbbiakban Párt) (GFO kód: 511),
  • párt által alapított alapítvány (GFO kód:564),
  • párt részvételével létrehozott egyesület,
  • természetes személy,
  • adószámmal rendelkező magánszemély (GFO kód: 233),
  • munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezet (GFO kód: 512, 513, 514),
  • biztosító egyesület (GFO kód: 524),
  • egyház (GFO kód: 55, kivéve 559),
  • egyéni vállalkozó (GFO kód: 231),
  • központi költségvetési intézmény (GFO kód: 312).
 
Továbbá nem kerülhet befogadásra azon szervezet pályázata, amely:
  • lejárt köztartozással rendelkezik,
  • nem felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (Áht.) 50. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének,
  • az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31) Korm. rendelet (Ávr.) 75. § (2) bekezdés b) pontja szerint jogerős végzéssel elrendelt végelszámolás vagy felszámolás alatt áll, ellene jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás van folyamatban, nem Magyarországon bejegyzett szervezet esetén ellene a személyes jogának szabályai szerinti megszűntetésre irányuló eljárás van folyamatban,
  • az MMA támogatási rendszeréből kizárásra került – mivel az MMA-tól megelőzőleg elnyert támogatással nem vagy nem rendeltetésszerűen számolt el és ellene az elszámolás érdekében a támogató eljárást kezdeményezett -, a kizárás hatálya alatt,
  • Magyarországon bejegyzett és nem rendelkezik magyarországi adóazonosító számmal.
 
5.3. Nem részesülhet támogatásban az a szervezet, amely(nek):
  • a pályázata nem felel meg a kiírásban foglalt célnak;
  • a támogatási döntés tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot szolgáltatott vagy ilyen nyilatkozatot tett;
  • a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.) megsértése miatt nem részesíthető költségvetési támogatásban, továbbá, ha a szervezettel szemben a Knyt. 6. § (1) bekezdésében foglalt összeférhetetlenségi ok vagy a Knyt. 8. § (1) bekezdésében foglalt érintettség áll fenn, és ezen körülmény közzétételét a Knyt. szerint határidőben nem kezdeményezi;
  • a jogszabályban vagy a pályázati kiírásban a támogatói okirat kiállításának feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi meg, dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja;
  • nem felel meg az Áht. 50. § (1) bekezdése szerinti követelményeknek;
  • a pályázat befogadását követően az MMA támogatási rendszeréből kizárásra került;
  • Magyarországon bejegyzett és a pályázat benyújtását követően magyarországi adóazonosító száma megszűnt.
 
5.4. Nem támogatható az a pályázat, amelynek megvalósítása, illetve a megvalósítás módja vagy eredménye
  • bűncselekménynek vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívásnak minősül;
  • alapvető emberi vagy alkotmányos jogot sért;
  • a nemzet, a nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek, valamint más nemzetek méltóságának és a társadalom más alapvető érdekeinek sérelmével jár, így különösen a közrendbe, a közerkölcsbe, a család és a kiskorúak védelmének követelményébe ütközik.
 
5.5. Nem ítélhető meg támogatás:
  • azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező, Magyarországnak címzett határozatának nem tett eleget;
  •  olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi;
  •  a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termeléséhez, feldolgozásához és értékesítéséhez nyújtott támogatás;
  • elsődleges mezőgazdasági termeléshez;
  • azon támogatást igénylő részére, amely azt mezőgazdasági termékek feldolgozásához vagy forgalmazásához használja fel, amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;
  • exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik;
  • ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé;
  • versenyképtelen szénbányák bezáráshoz nyújtható támogatásról szóló 2010/787/EU tanácsi határozat alá tartozó vállalkozásnak;
  • nehéz helyzetben lévő vállalkozások számára.
 
6. A támogatási időszak, a támogatás formája, támogatási és elszámolási feltételek, tematika, állami támogatási szabályok, a pályázatok formai és tartalmi bírálata
 
6.1. A támogatási időszak és a támogatás formája

Az MMA a jelen kiírás alapján a pályázó által a pályázatban megjelölt, a támogatási időszakban: 2025. január 1. és 2025. december 31. között megvalósuló, az 1. pontban leírt program megvalósításához forintban nyújt vissza nem térítendő támogatást.
 
6.2. Az elszámolható és a nem elszámolható költségek köre

Az MMA elnöksége által meghatározott támogatási elvek szerint, az Ávr. 66. § (2) bekezdés 6. pontjára figyelemmel, a támogatás terhére elszámolható és nem elszámolható költségek a következők:
 
Elszámolható költségek
Személyi jellegű kiadások:
Felhasználási szerződésből származó jövedelem
Honorárium (bérszámfejtett)
Megbízási díj (bérszámfejtett)
Bér, bérjellegű kifizetések és járulékok
Egyszerűsített foglalkoztatás költségei (illetve az ezt felváltó foglalkoztatás költségei)

 
 
Dologi kiadások:
     Ingatlanüzemeltetés költségei
                Bérleti díj
                Javítás, karbantartás költségei
                Üzemeltetés költsége
                Biztosítás
                Egyéb
     Jármű-üzemeltetés költségei
                Bérleti díj
                Üzemanyag
                Javítás, karbantartás költségei
                Parkolási, úthasználati díj
                Biztosítás
                Egyéb
     Egyéb eszközök üzemeltetésének költségei
                Eszközök vagy berendezések bérleti díja
                Javítás, karbantartás költségei
                Számítástechnikai fogyóeszközök
                Üzemanyag
                Egyéb
     Adminisztráció költségei
                Nyomtatvány, irodaszer
                Adminisztrációs szolgáltatások
                Jogszabályi megfelelést segítő szolgáltatások
                Pénzügyi szolgáltatások díja
                Hatósági díjak, illetékek
                Egyéb
     PR, marketing költségei
                Hirdetés, reklámköltségek
                PR, marketing kiadványok
                Arculati elemek
                PR, marketing szolgáltatások
                Egyéb
     Kommunikáció költségei
                Postaköltség
                Telefonköltség
                Internetköltség
                Honlap fenntartás, üzemeltetés költsége
                Belső kommunikációs kiadványok
                Egyéb
     Utazás, kiküldetés költségei
                Kiküldetéshez kapcsolódó költségek (utazás, szállás, étkezés, napidíj)                                                   Személygépkocsi költségtérítés
                Személyszállítás
                Egyéb
     Szállítás költségei
                Fuvarozás
                Raktározás
                Logisztikai szolgáltatások
                Egyéb
     Munka- és védőruha, védőfelszerelés költségei
                Védőruházat, védőfelszerelés
                Munkaruha
                Jelmez
                Formaruha
                Javítás, karbantartás, készítés költségei
                Egyéb
     Egyéb beszerzések, szolgáltatások költségei
                Egyéb anyagok
                Tagdíjak
                Nevezési díjak
                Egyéb anyagjellegű szolgáltatások
                Biztosítási díjak
                Reprezentáció
                Vállalkozói szerződés alkalmi feladatok ellátására (honorárium, tiszteletdíj számlás kifizetés)
                Egyéb
 
Immateriális javak beszerzése
     Szellemi termék
     Vagyoni értékű jogok
 
A támogatás terhére a pályázati kiírásban meghatározott feltételekkel, a támogatási időszak alatt felmerült költségekre vonatkozó, a pályázó nevére, címére szóló és annak adószámát (vagy adószám hiányában más azonosítóját) tartalmazó számlák számolhatóak el a támogatói okiratban és az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott módon. A számlák pénzügyi teljesítésének (kifizetésnek) a támogatási időszakot követő hónap utolsó napjáig (2026. január 31-ig) meg kell történnie.
 
Nem Magyarországon bejegyzett pályázó esetében az elszámolás összeállítása során alkalmazni kell a székhely szerinti országban érvényes számviteli, adóügyi és társadalombiztosítási jogszabályok előírásait is.

  
Nem elszámolható költségek
Beruházási, felújítási kiadások (kivéve immateriális javak)
Tárgyi eszköz
Adók          Levonható általános forgalmi adó (áfa)
Jogkövetkezmények
Bírságok, büntetések
Késedelmi pótlék/kamat
Kötbér
Személyi jellegű kifizetések
Ösztöndíj
Szervezet hivatalos képviselői számára történő kifizetések
Jutalom (természetbeni, pénzbeli)
Adósságszolgálat teljesítése 
Hitel-, kölcsön tőketörlesztése
Pénzügyi lízing tőketörlesztése
Dohányáru
Alkohol és egyéb drognak minősülő áruk
Fegyvernek minősülő eszközök
 
Jelen pályázati kiírás alapján a kedvezményezettek az Európai Bizottság SA.34770 (2012/N) számú határozata szerinti kulturális célú támogatásban részesülnek.
Jelen pályázati kiírás alapján a 6.4. pontban a Film- és Fotóművészeti Tagozat, valamint a Művészetelméleti Tagozat tekintetében meghatározott tematika keretében a kedvezményezettek az Európai Bizottság SA. 36579 (2013/N) számú határozatával meghosszabbított (N 202/2008) számú bizottsági határozat és az azt módosító SA.38425 számú bizottsági határozat hatálya alá tartozó kulturális célú támogatásban részesülnek.
 
6.3. Egyéb támogatási, elszámolási feltételek
  1.  A pályázó szervezet hivatalos képviselője vagy a hivatalos képviselő által képviselt más szervezet részére a támogatás terhére kifizetés semmilyen jogcímen nem számolható el.
  2. A támogatás igénylésére jelen pályázati kiírás alapján egy pályázó csak egy pályázatot nyújthat be.
  3. Amennyiben a támogatásból filmalkotás valósul meg, abban az esetben a gyártó szervezetet és a filmalkotást a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény alapján a Nemzeti Filmirodánál nyilvántartásba kell vetetni, és az erre vonatkozó dokumentumokat legkésőbb az elszámolás során a támogató részére egyszerű másolatban rendelkezésre kell bocsátani. (Kérjük, figyelmesen olvassa el a jelen kiírás 15. pontjában található értelmező rendelkezéseket!)
  4. A pályázati cél megvalósítása érdekében a támogatási összegnek vagy egy részének támogatásként történő továbbadása, vagy a projekt megvalósítás tevékenységeinek teljeskörű kiszervezése/kiszerződése más személy vagy szervezet részére nem megengedett.
 
6.4. Pályázatok benyújtása tagozati bontás alapján az alábbi tematika figyelembevételével lehetséges:
 
Építőművészeti Tagozat
A támogatás célja:
Építész nyári alkotótáborok megvalósításának támogatása, építészeti értékek népszerűsítésének támogatása nyomtatott és digitális médiumokon (pl. könyv, film, folyóirat, katalógus, videó, honlap), építészeti kiállítás megvalósításának támogatása, regionális építészeti értékek gyűjtőtárának létrehozása, bővítése, támogatása.
 
Film- és Fotóművészeti Tagozat
A támogatás célja:
A KÁRPÁT-MEDENCE FELFEDEZÉSE címmel, a Kárpát-medencében élő népek mindennapjainak, sorsfordító eseményeinek, a politikai rendszerváltás elindította folyamatok ma is érzékelhető társadalmi hatásainak, dokumentálható tüneteinek, pozitív és negatív eredményeinek művészi igényességgel történő feldolgozása a fotográfia, valamint a mozgókép eszközeivel.
A támogatás fotósorozatok díjazására, dokumentumfilmek előkészítésére, kutatásra, helyszínelésre, oral-history készítésére, valamint művészeti programok szervezésére tervezhető.
 
Iparművészeti és Tervezőművészeti Tagozat
A támogatás célja:
Az iparművészet és tervezőművészet területén új tárgyi és szellemi értékek teremtését és megőrzését elősegítő szakmai programok támogatása. A pályázat elbírálásánál előnyt jelent, amennyiben az az év valamely jelentős évfordulójához, a „hagyomány és fenntarthatóság" tematikához vagy Magyarországon megvalósuló kiemelt eseményhez is kapcsolódik.
 
Irodalmi Tagozat
A támogatás célja:
A kortárs magyar irodalom népszerűsítését szolgáló kiadványok és rendezvények támogatása, valamint a 2025. évi magyar irodalmi és történelmi évfordulókhoz kötődő irodalmi kiadványok és rendezvények támogatása.
 
Képzőművészeti Tagozat
A támogatás célja:
A képzőművészeti tevékenységi körű civil szakmai szervezetek szakmai programjai megvalósításának támogatása.
 
Művészetelméleti Tagozat
A támogatás célja:
Elsősorban a XX. századi és kortárs magyar művészeti alkotások és folyamatok tudományos feldolgozása és közvetítése, továbbá általában a magyar művészet és művészetelmélet feltáratlan értékeinek tudatosítása és újraértelmezése.
 
Népművészeti Tagozat
A támogatás célja:
Az élő hagyományt ápoló, önfenntartó, közösségépítő nyitott műhelyek (táncházak, zenei, tánc- és tárgyalkotó táborok, népdaléneklést, népi hangszerjátékot, népköltészetet és népi mesterségeket tanító körök stb.), valamint saját autentikus gyűjtést tartalmazó és/vagy oktatást, fennmaradást segítő korszerű szakmai kiadványok megvalósítása, továbbá e fenti célokhoz kapcsolódóan gyűjtemények és azok kiállításának, publikálásának, illetve konferenciák megrendezésének támogatása.
Népművészeti szakmai szervezetek által adományozott népművészeti szakmai elismerések/díjak/címek anyagi támogatása, kizárólag az adott elismerésben/elismerésekben részesülő művészeknek nyújtandó személyi juttatás és az ahhoz közvetlenül kapcsolódó közterhek fedezete formájában.
 
Színházművészeti Tagozat
A támogatás célja:
Kortárs művészeti alkotások, elsősorban az új magyar dráma, kortárs magyar opera és kortárs magyar balett-és táncszínházi előadások létrehozása, valamint pályakezdő színházi szakemberek hospitálása.
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent: amennyiben az alkotás a jelenkor, a múlt és a közelmúlt magyar történelmét feldolgozó új produkció megvalósítását, létrehozását célozza, vagy az év valamely jelentős évfordulójához kapcsolódik.
A pályázók köre: olyan egy- vagy több tagozatos, állandó társulattal rendelkező magyarországi kőszínház, vagy állandó társulattal rendelkező táncegyüttes, amely a pályázatához csatolja a színháznak az előadás befogadásáról szóló nyilatkozatát.
A pályázat nem támogatja operett, musical és bábszínházi előadások, valamint beavató színházi és drámapedagógiai alkotások létrehozását.
A tagozat a jelen pályázat keretében önálló egységként kéri kezelni és megjeleníteni a pályázó intézmények részéről azt, amennyiben a 20 és 30 év közötti, egyetemi diplomával rendelkező, vagy végzős rendezők, koreográfusok, díszlet és jelmeztervezők, dramaturgok számára hospitálás, azaz egy adott produkció létrejöttének próbafolyamatára, műhelymunkájára, elméleti és gyakorlati tapasztalatok megszerzésére kiterjedő lehetőséget kíván biztosítani. A pályázatban ebben az esetben külön meg kell jelölni a munka intervallumát, azt, hogy milyen produkcióban, ki mellett dolgozik a hospitáns, valamint mellékelni szükséges a hospitáns szándéknyilatkozatát is. A pályázat ezen témája esetén az intézmény szakmai beszámolójához a hospitáns írásos beszámolója mellett a pályázó színház a hospitáns munkáját értékelő dokumentumát is csatolni szükséges.
 
Zeneművészeti Tagozat
A támogatás célja:
Magas színvonalú komolyzenei projektek megvalósításának támogatása. Előnyt élveznek a zenei ismeretterjesztést és a magyar kulturális örökséget ápoló, valamint az ifjúság zenei nevelését elősegítő pályázatok.
A könyv- és kottakiadás, valamint hangfelvétel készítés és megjelentetés, illetve a hivatásos zenekarok programjai nem tartoznak az MMA Zeneművészeti Tagozatának támogatási körébe.
 
6.5. Vonatkozó állami támogatási szabályok

A kiírás alapján nyújtott európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokra vonatkozó szabályokat a 651/2014/EU rendeletnek a kikötői és repülőtéri infrastruktúrákra irányuló támogatás, a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra és a sportlétesítményekre és multifunkcionális szabadidős létesítményekre nyújtott támogatásra vonatkozó bejelentési határértékek, továbbá a legkülső régiókban biztosított regionális működési támogatási programok tekintetében, valamint a 702/2014/EU rendeletnek a támogatható költségek összegének meghatározása tekintetében történő módosításáról szóló, 2017. június 14-i 2017/1084/EU bizottsági rendelettel (HL L 156., 2017.6.20. 1.o.) módosított, a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187. 2014.6.26. 1.o.) (a továbbiakban: ÁCSR), és az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] határozza meg.
 
6.5.1. Támogatáshalmozódás

Azonos vagy részben azonos, azonosítható elszámolható költségek esetén állami támogatás abban az esetben halmozható más helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.
Állami támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
 
Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása vagy összege nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.
 
A kockázatfinanszírozási támogatás, az induló vállalkozásnak nyújtott támogatás és a csekély összegű támogatás, amennyiben azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkezik, bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes támogatási intenzitásig vagy támogatási összegig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.
 
6.5.2. Bejelentési határérték

A 651/2014/EU bizottsági rendelet nem alkalmazható azokra a támogatásokra, amelyek a kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító működési támogatás esetében meghaladják a vállalkozásonként évente 82,5 millió EUR határértéket, audiovizuális alkotásokra vonatkozó támogatás esetében támogatási projektenként évente 55 millió eurónak megfelelő összeget.
  
6.5.3. Nyilatkozattételi kötelezettség

Minden év április 30-ig a megelőző évben a keretszerződés alapján nyújtott támogatásokról nyilatkozatot kell eljuttatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet alapján.
 
6.5.4. A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás

A kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásra vonatkozó részletes szabályokat a 651/2014/EU bizottsági rendelet I–II. fejezete és III. fejezetének 53. cikke, valamint a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet tartalmaz.
A cím szerint a következő célok és tevékenységet támogathatók:
a) múzeum, levéltár, könyvtár, művészeti és kulturális központ vagy kulturális tér, színház, filmszínház, operaház, koncertterem, egyéb élő előadásokat bemutató szervezet, filmművészeti örökséggel foglalkozó intézmény és egyéb hasonló művészeti és kulturális infrastruktúra, szervezet és intézmény;
b) tárgyi örökség, beleértve valamennyi ingó vagy ingatlan kulturális örökségi formát, a régészeti lelőhelyeket, emlékműveket, történelmi emlékhelyeket és épületeket; a kulturális örökséghez kapcsolódó vagy a tagállam illetékes hatóságai által hivatalosan kulturális vagy természeti örökséggé nyilvánított természeti örökség;
c) a szellemi kulturális örökség valamennyi formája, beleértve a folklórhagyományokat és a kézművességet;
d) művészeti vagy kulturális esemény és előadás, fesztivál, kiállítás és hasonló kulturális tevékenység;
e) kulturális és művészeti oktatási tevékenységek, valamint annak a – többek között új technológiák segítségével megvalósított, oktatásra és a társadalmi tudatosság növelésére irányuló programok révén kialakítandó – megértésnek az elősegítése, hogy milyen fontos a kulturális kifejezések sokszínűségének védelme és előmozdítása;
f) zenei és a fordításokat is magában foglaló irodalmi írói, szerkesztői, gyártói, forgalmazói, digitalizálói és kiadói tevékenység.
 
Beruházási támogatás (jelen pályázat esetében ideértve az immateriális javakra irányuló költségekre – vö. 651/2014/EU bizottsági rendelet 53. cikk (4) bekezdés – fordított támogatást) a támogatási összeg nem haladhatja meg az elszámolható költségeknek és a beruházás működési eredményének a különbségét. A működési eredmény mértékét megalapozott előrejelzések alapján kell meghatározni és előzetesen, vagy visszafizetési mechanizmus alkalmazásával utólag kell levonni az elszámolható költségekből. vagy a támogatás az elszámolható költségek 80 %-ában is megállapítható
 
Működési támogatás esetében a támogatási összeg nem haladhatja meg az adott időszak során keletkezett működési veszteséget és ésszerű nyereséget fedező összeget. Ezt megalapozott előrejelzések alapján előzetesen vagy visszakövetelési mechanizmus alkalmazásával kell biztosítani vagy a támogatás az elszámolható költségek 80 %-ában is megállapítható.
 
A fenti f) pontban meghatározott tevékenységek esetében a maximális támogatási összeg nem haladhatja meg sem az elszámolható költségek és a projekt diszkontált bevételei közötti különbséget, sem az elszámolható költségek 70 %-át.  A bevételeket az elszámolható költségekből előzetesen vagy visszakövetelési mechanizmus alkalmazásával le kell vonni. Az elszámolható költségek a zenei és irodalmi kiadói tevékenység költségei, beleértve a szerzők díjait (szerzői joggal kapcsolatos költségek), a fordítók díjait, a szerkesztők díjait, az egyéb szerkesztési költségeket (korrektúrázás, javítás, lektorálás), az elrendezés és nyomdai előkészítés költségeit, valamint a nyomtatás vagy elektronikus közzététel költségeit.
 
A működési támogatás elszámolható költségei:
a) kulturális intézmény vagy örökségi helyszín állandó vagy időszakos tevékenységeihez – kiállítások, előadások, események, hasonló kulturális tevékenység – kapcsolódó, a szokásos üzletmenet részeként felmerülő költségek;
b) a kulturális és művészeti oktatási tevékenységek költségei, valamint annak a – többek között új technológiák segítségével megvalósított, oktatásra és a társadalmi tudatosság növelésére irányuló programok révén kialakítandó – megértésnek az elősegítésével kapcsolatos költségek, hogy milyen fontos a kulturális kifejezések sokszínűségének védelme és előmozdítása;
c) a kulturális intézményhez vagy örökségi helyszínhez és tevékenységhez való nyilvános hozzáférés javításával kapcsolatos költségek, ideértve a digitalizálással és új technológiák használatával, valamint a fogyatékos személyek hozzáférési lehetőségeinek javításával kapcsolatos költségeket is;
d) közvetlenül a kulturális projekthez vagy tevékenységhez kapcsolódó működési költség, például a kulturális projekthez vagy tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó ingatlanok és kulturális helyszínek bérlése vagy lízingje, utazási, anyag- és felszerelési költség, kiállítások és színpadi díszletek építészeti elemei, eszközök, szoftverek és felszerelések kölcsönzése, bérlése és -amortizációja, szerzői jogi védelem alatt álló alkotásokhoz és egyéb kapcsolódó szellemitulajdon-jogi védelem alatt álló tartalmakhoz való hozzáférésre vonatkozó jogokkal kapcsolatos költségek, promóciós költség és a projekt vagy tevékenység eredményeként közvetlenül felmerült költség; az értékcsökkenési és a finanszírozási költségek csak abban az esetben számolhatók el, ha azokat nem beruházási támogatásból fedezték;
e) kulturális intézet vagy örökségi helyszín, illetve projekt személyi jellegű ráfordításai;
f) külső tanácsadók és szolgáltatók által biztosított, közvetlenül a projekt eredményeként felmerülő tanácsadási és támogató szolgáltatási költségek.
 
Kultúrát és a kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatás nem nyújtható nyomtatott vagy elektronikus formában közzétett sajtótermék és magazin kiadására.
 
6.5.5. Audiovizuális alkotásokra vonatkozó támogatási programok

Az audiovizuális alkotásokra vonatkozó támogatás részletes szabályokat a 651/2014/EU bizottsági rendelet I-II. fejezete és III. fejezetének 54. cikke, valamint a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet tartalmaz.
 
A 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti audiovizuális alkotásokra vonatozó támogatás akkor nyújtható, ha a kedvezményezett még a projekt megkezdése előtt benyújtotta a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatás iránti kérelmét.
 
A támogatás formája a következő lehet:
a) audiovizuális alkotások gyártásához nyújtott támogatás;
b) gyártás-előkészítési támogatás; valamint
c) terjesztési célú támogatás.
 
Amennyiben a tagállamok területhez kötött ráfordítási kötelezettségektől teszik függővé a támogatásnyújtást, az audiovizuális alkotások gyártására vonatkozó támogatási programok: a) előírhatják, hogy az adott audiovizuális alkotás gyártásához nyújtott támogatás legfeljebb 160%-át a támogatást nyújtó tagállam területén kell felhasználni; vagy b) az adott audiovizuális alkotás gyártására nyújtott támogatás nagyságát meghatározhatják a támogatást nyújtó tagállamban filmkészítési tevékenységre fordított kiadás százalékában, jellemzően abban az esetben, ha adóösztönzők formájában megvalósuló támogatási programról van szó.
 
A területhez kötött ráfordítási kötelezettségek hatálya alá tartozó maximális kiadás – a fenti a) és b) pont szerinti eset egyikében sem – semmiképpen sem haladhatja meg a teljes gyártási költségvetés 80 %-át.
A tagállamok a projektek támogathatóságának feltételeként meghatározhatják a területükön folytatandó filmkészítési tevékenység minimális szintjét, ez a szint azonban nem haladhatja meg a teljes produkciós költségvetés 50 %-át.
 
Az elszámolható költségek a következők:
a) gyártási támogatás esetében az audiovizuális alkotások gyártásának teljes költsége, beleértve a fogyatékossággal élő személyeket segítő akadálymentesítéssel kapcsolatos költségeket;
b) gyártás-előkészítési támogatás esetében a forgatókönyvírással és az audiovizuális alkotások fejlesztésével kapcsolatos költségek;
c) terjesztési célú támogatás esetében az audiovizuális alkotások terjesztésével és promóciójával kapcsolatos költségek.
 
Az audiovizuális alkotások gyártására vonatkozó támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 50%-át.
 
A támogatási intenzitás a következő mértékben növelhető: a) az egynél több tagállamban készülő, több tagállambeli producerrel dolgozó produkciók esetében az elszámolható költségek legfeljebb 60%-ára; b) nehezen megvalósítható audiovizuális alkotások, valamint az OECD Fejlesztési Támogatási Bizottságának (DAC) listáján feltüntetett országokat érintő koprodukciók esetében az elszámolható költségek legfeljebb 100%-ára.
 
A gyártás-előkészítésre vonatkozó támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 100%-át. Amennyiben az elkészült forgatókönyv vagy projekt alapján végül audiovizuális alkotást – például filmet – készítenek, akkor a gyártás-előkészítési költségeket bele kell számítani a teljes költségvetésbe, és figyelembe kell venni a támogatási intenzitás kiszámításakor. A terjesztésre vonatkozó támogatási intenzitás mértéke megegyezik a gyártásra vonatkozó támogatási intenzitáséval.
 
A támogatás nem korlátozható meghatározott gyártási tevékenységekre vagy a gyártási lánc egyes elemeire. Nem nyújtható támogatás filmstúdió infrastruktúrájára.
 

 
6.6. A pályázattal kapcsolatos részletes tájékoztató
 
A pályázattal kapcsolatban további információk a tamogatas@mma.hu e-mail-címen kérhetőek, illetve a www.mma.hu honlapon elérhetők (köztestület/pályázatok; www.mma.hu/palyazatok).
 
6.7. A pályázat érvényességének megállapítása, formai vizsgálata
 
 A Magyar Művészeti Akadémia Titkársága (a továbbiakban: Titkárság) legfeljebb a pályázat beérkezését követő hetedik napig tájékoztatja a pályázót arról, hogy a pályázatának érdemi elbírálása megkezdődött. 
 
A Titkárság a beérkezett pályázatokat a beadási határidőt követő 10 munkanapon belül érvényességi és formai szempontból is ellenőrzi, majd a vizsgálat eredményéről a pályázatkezelő rendszeren keresztül e-mailben értesíti a pályázó szervezetet.
 
6.8. A formai bírálat szempontjai:
  • a pályázó megfelelőségének vizsgálata a jelen felhívás 5.1. és 5.2. pontja alapján,
  • pályázat kitöltöttsége, megfelelősége,
  • a mellékletek megfelelősége.
Amennyiben a pályázó megfelelőségének vizsgálata során megállapítást nyer, hogy a pályázó a jelen pályázati felhívás 5.2. pontja alapján a pályázók köréből kizárt szervezetnek minősül vagy pályázata nem befogadható, a pályázat – hiánypótlás nélkül – érvénytelen.
 
6.9. Hiánypótlás
 
Amennyiben a Titkárság a pályázat formai vizsgálata során megállapítja, hogy a pályázat nem felel meg a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek, a pályázót – a pályázatkezelő rendszeren keresztül egy alkalommal 5 munkanapon belül teljesítendő – hiánypótlásra szólítja fel.
Ha a pályázó a hiánypótlást a megadott határidőre nem, vagy csak részben teljesíti, a pályázata érvénytelen.
 
Amennyiben a Titkárság a hiánypótlás ellenőrzése során újfent megállapítja, hogy a pályázat nem felel meg a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek, megállapítja a pályázat érvénytelenségét, és az érvénytelenség okának megjelölésével a pályázatkezelő rendszeren keresztül értesítést küld a pályázónak a hiánypótlás beadási határidejétől számított 10 munkanapon belül.
 
6.10. A pályázat tartalmi elbírálásának kritériumai
 
A pályázatra beérkezett támogatási igényekről az MMA elnöke (a továbbiakban: elnök) az MMA Alapszabály 35-41. §-a szerint létrehozott művészeti tagozati támogatások döntés-előkészítő bizottságai (TDB) javaslatait figyelembe véve hoz döntést a pályázat benyújtási határidejétől számított legfeljebb 60 napon belül.
 
A pályázatok elbírálása pontozás alapján, elektronikus értékelőlap használatával történik.
 
A bírálati szempontrendszer (indikátorok) az alábbi(ak):
  • Szakmai kidolgozottság – 10 pont,
  • Várható eredmények bemutatása – 10 pont,
  • Költséghatékonyság – 10 pont.
 
7. Pályázók döntést követő kiértesítése
 
Az elnök döntését követő 5 munkanapon belül a Titkárság közzéteszi az MMA honlapján a pályázati eredményt, majd ezt követően 5 munkanapon belül a pályázatkezelő rendszeren keresztül értesítést küld a pályázónak a támogatói döntésről.
 
A pályázatok a tagozatonként rendelkezésre álló forrás kimerüléséig részesülhetnek támogatásban, a forráshiány miatt nem támogatott pályázatok tekintetében a támogató tartaléklistát képez.
  
 
8. Támogatói okirat kiadása
 
A támogatási döntésről szóló értesítést követően a nyertes pályázókat a Titkárság 10 munkanapon belül a pályázatkezelő rendszeren keresztül tájékoztatja a támogatói okirat kiadásának feltételeiről és a szükséges dokumentumok beküldési határidejéről, módjáról.
 
Támogatói okirat nem adható azon szervezet részére
  • amelynek esedékessé vált, meg nem fizetett köztartozása van,
  • amellyel szemben a rendezett munkaügyi kapcsolatokra vonatkozó szabályok megsértése miatt hatósági vagy bírósági eljárás van folyamatban, illetve amelyet hatóság vagy bíróság a költségvetési támogatás igénylésének időpontját megelőző két éven belül jogerős és végrehajtható bírsággal sújtott vagy a központi költségvetésbe történő befizetésre kötelezett, továbbá
  • amely nem rendelkezik a szükséges dokumentumokkal.
 
Érvényét veszti a támogatási döntés, ha a támogatói okirat a támogatásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 60 napon belül a kedvezményezett mulasztásából, vagy neki felróható egyéb okból nem kiadható. A meghiúsulásról a Titkárság a pályázatkezelő rendszeren keresztül értesíti a pályázót.
 
A támogatói okirat kibocsátásához szükséges valamennyi feltétel teljesülését követő legkésőbb 8 munkanapon belül a Titkárság támogatói okiratot bocsát ki a kedvezményezett részére.
 
9. A támogatás folyósítása
 
A támogatás folyósítása (előlegként) a támogatói okirat hatályba lépését követő 15 napon belül forintban történik, vagy utólagos finanszírozás esetén a beszámoló elfogadását követően.
 
10. A támogatás elszámolása és ellenőrzése
 
A kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról a támogatói okirat és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint kötelesek számot adni, amelyről az elszámolási segédlet ad részletes tájékoztatást. A beszámoló elfogadásáról vagy elutasításáról a támogató dönt. A szakmai beszámolót a döntést előkészítő, javaslattevő bizottság (TDB) értékeli. A beszámoláshoz szükséges formanyomtatványok letölthetők a www.mma.hu/palyazatok oldalról.
 
Támogatott pályázat esetén a szakmai beszámoló tartalma
 
A kedvezményezett szakmai beszámolójának megfelelő részletezettséggel és dokumentáltan tartalmaznia kell a támogatott program/tevékenység megvalósításának szakmai vonatkozásait, elemeznie kell a megvalósítás eredményességét, be kell mutatnia a költségtervben foglalt kiadások alakulását. A szakmai beszámolót a kedvezményezett képviseletére jogosult aláírásával kell ellátni.
Támogatott pályázat esetén a pénzügyi elszámolás tartalma
A pénzügyi elszámolásnak tartalmaznia kell a teljeskörűen kitöltött és a kedvezményezett képviseletére jogosult személy által aláírt tételes számlaösszesítőt, valamint az ezekhez tartozó dokumentumokat. A számlaösszesítő tartalmazza a támogatott program/tevékenység időtartama alatt a támogatott program/tevékenység megvalósításával összefüggésben felmerült, forintban megállapított költségeket. Az elszámolás keretében be kell nyújtani:
  • az eredeti érvénytelenített – záradékolt bizonylatok (számlák, számlát helyettesítő okiratok), pénzügyi teljesítést igazoló bizonylatok (banki kivonat, pénztárbizonylat) hitelesített másolatát,
  • kétszázezer forint értékhatárt meghaladó értékű szolgáltatás megrendelésének írásos dokumentumát (írásban kötött szerződésnek minősül az elküldött és visszaigazolt megrendelés is; amennyiben a támogatott az elszámolás során a fenti értékhatár feletti szolgáltatásnyújtás írásos dokumentumait nem csatolja, az elszámolás során az értékhatár feletti számlák/bizonylatok nem vehetők figyelembe),
  • a szállítás és fuvarozás, a bérlet, lakásbérlet, irodabérlet, egyéb ingatlan bérlet, haszonbérlet, a megbízási díjak, tiszteletdíjak, számlázott szellemi tevékenység szerződéseinek hitelesített másolatát, értékhatártól függetlenül csatolni kell.
 
Nem Magyarországon bejegyzett pályázó esetében az elszámolás összeállítása során alkalmazni kell a székhely szerinti országban érvényes számviteli, adóügyi és társadalombiztosítási jogszabályok előírásait is.

 
Tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó kötelezettségek
 
A támogatás megítélése esetén a kedvezményezett köteles valamennyi, a támogatott projekttel összefüggő megjelenésekor (legyen az papíralapú, elektronikus, vagy média-megjelenés)
  • kommunikálni, hogy a kiadvány/program az MMA támogatásával valósult meg,
  • az MMA hivatalos logóját megjeleníteni, kivéve, ha a projekt a támogatási értesítést megelőzően megvalósul; honlap működtetése esetén gondoskodnia kell az MMA támogatóként történő megjelenítéséről az elektronikus felületen (ez a kötelezettség a támogatói okirat hatályba lépését követő napon kezdődik és a beszámoló elfogadásáról szóló értesítés átvételét követő 1 (egy) évig áll fenn),
  • esemény megrendezése esetén a kapcsolódó hivatalos dokumentumokban (meghívó, plakát, szórólap stb.) megvalósítani az MMA támogatóként történő feltüntetését.
 
A nyilvánosság további minimális követelménye, hogy a program nyilvános bemutatása során a támogatottnak az MMA által biztosított logók útján kell nyilvánossá tennie, hogy a tevékenység megvalósítását, kiadvány stb. megjelentetését az MMA támogatja.
Ha a kedvezményezett nem, vagy nem megfelelően tesz eleget a tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó kötelezettségének a támogató a költségvetési támogatást részben vagy egészben visszavonhatja, a költségvetési támogatás visszafizetését rendelheti el.
 
 
Fenntartási kötelezettség
 
A kedvezményezett vállalja, hogy a támogatott beruházással létrehozott vagyon (immateriális javak) – az Ávr. 102. § (1) bekezdésének megfelelően a pénzügyi elszámolás és szakmai beszámoló támogató általi elfogadásától számított 3 (három) éven belül - kizárólag a támogató előzetes jóváhagyásával, és a támogató döntése alapján idegeníthető el, adható bérbe, vagy más használatába, illetve terhelhető meg, továbbá, hogy ezen időszak alatt kedvezményezett köteles gondoskodni azok fenntartásáról, működtetéséről. 
 
11. Lezárás
 
A pályázati program lezárása – a támogatott pályázati cél támogatói okirat szerinti megvalósulását követően – a megvalósításáról szóló szakmai beszámoló, továbbá a program teljes költségvetésének elszámolásáról készített pénzügyi elszámolás ellenőrzése alapján történik. A pályázati program lezárásának tényéről a Titkárság elektronikus úton értesíti a kedvezményezettet.
 
12. A támogatás felhasználásának ellenőrzése
 
A támogatási igény jogosságát, a költségvetési támogatás és a saját forrás felhasználását jogszabályban meghatározott szervek ellenőrizhetik.
Az ellenőrzések lefolytatására a támogatási döntés meghozatalát és a támogatói okirat kiadását megelőzően, a költségvetési támogatás igénybevétele alatt, a támogatott program/tevékenység befejezésekor, illetve lezárásakor, valamint a beszámoló elfogadását követő 5 évig kerülhet sor.
A kedvezményezett köteles az ellenőrző szervezetekkel együttműködni, az ellenőrzést végző szerv képviselőit ellenőrzési munkájukban a megfelelő dokumentumok, számlák, a megvalósítást igazoló okmányok, bizonylatok rendelkezésre bocsátásával, valamint a fizikai teljesítés vizsgálatában a helyszínen is segíteni.
Ha a kedvezményezett az ellenőrző szerv munkáját ellehetetleníti, a támogató a költségvetési támogatást visszavonhatja.
 
13. Kifogás
 
A pályázó, illetőleg a kedvezményezett a támogatói döntés ellen – a pályázati eljárásra, a támogatási igény befogadására, a támogatási döntés meghozatalára, a támogatói okirat kiadására, a költségvetésből nyújtott támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárásra vonatkozólag – az Ávr. 102/D. § bekezdésében foglaltaknak megfelelően kifogást nyújthat be.
 
14. A támogatással kapcsolatos adatszolgáltatásra és átláthatóságra vonatkozó előírások
 
A kedvezményezett tudomásul veszi, hogy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján nem minősül üzleti titoknak a támogatás felhasználásával kapcsolatos közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat; a támogató a kedvezményezett nevét, a támogatás célját, összegét, valamint a támogatott tevékenység megvalósulási helyét nyilvánosságra hozza.
 
A kedvezményezett tudomásul veszi, hogy a támogató az Áht. 56/C. §-ában meghatározott adatokat a Magyar Államkincstár (Kincstár) által működtetett monitoring rendszerbe történő továbbítással átadja. A kedvezményezett hozzájárul ahhoz, hogy a Kincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adataihoz a támogató, a Miniszterelnökség, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Európai Támogatásokat Auditáló Főigazgatóság, az állami adóhatóság és a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, valamint arra jogszabályban feljogosított egyéb szervek hozzáférjenek.
 
Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy közérdekből nyilvános a pályázati kiírást előkészítő, a pályázatot kiíró, a támogatási döntést előkészítő és a döntéshozó személy, testület által a pályázattal, a pályázati eljárással, a támogatási döntéssel összefüggésben kezelt, közérdekű adatnak és különleges adatnak nem minősülő adat, melynek megismerésére a közérdekű adatokra vonatkozó törvényi rendelkezéseket kell alkalmazni.
 
15. Értelmező rendelkezések:
 
  • „Állami támogatás": az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás.
  • „Támogatási intenzitás": támogatástartalom és az elszámolható költségek jelenértékének hányadosa, százalékos formában kifejezve.
  • „Támogatástartalom": a kedvezményezett számára akár több forrásból nyújtott állami támogatásnak az Atr. 2. mellékletében meghatározott módszer alapján számított értéke.
  • A 651/2014/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdése alá tartozó esetekben nem nyújtható támogatás, különösen:
    • „nehéz helyzetben lévő" vállalkozás részére (az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás,);
    • olyan szervezet részére, amely az Európai Bizottság támogatás visszafizetésére kötelező határozatának nem tett eleget.
  • A 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti akkor nyújtható támogatás, ha a kedvezményezett még a projekt megkezdése előtt benyújtotta a 651/2014/EU bizottsági rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatás iránti kérelmét.
  • Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén a 651/2014/EU bizottsági rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez. A támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással. Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.
  • A gyártás-előkészítésre vonatkozó támogatási intenzitás nem haladhatja meg az elszámolható költségek 100%-át. Amennyiben az elkészült forgatókönyv vagy projekt alapján végül audiovizuális alkotást – például filmet – készítenek, akkor a gyártás-előkészítési költségeket bele kell számítani a teljes költségvetésbe, és figyelembe kell venni a támogatási intenzitás kiszámításakor.
  • A támogatás nem korlátozható a saját állampolgárokra és nem követelhető meg a kedvezményezettektől, hogy a nemzeti kereskedelmi jog értelmében alapított vállalkozásként működjenek.
 
Budapest, 2025. február 3.
Magyar Művészeti Akadémia Titkársága
 
Letölthető anyagok:
Művészeti Program pályázati kiírás MMA-25-P1
Támogatói okirat sablon Művészet Program pályázati kiíráshoz 2025
Általános Szerződési Feltételek 2025 - frissített!
Segédlet szakmai és pénzügyi elszámoláshoz 2025
Számlaösszesítő minta 2025